Activiteiten voor de bewoners van het opvangschip Calypso

Vanuit de werkgroep vluchtelingen proberen we er te zijn voor de bewoners van het opvangschip.

Vrijwilligers uit diverse kerken bezoeken inmiddels het opvangschip of nodigen bewoners van het schip thuis uit.

Het is mooi om te zien dat er goede contacten en vriendschappen zijn ontstaan.

Er wordt o.a. geholpen met de Nederlandse taal en het inburgeren in Ridderkerk.

Om de week wordt er op zondag in de Boezemkerk een internationale bijeenkomst georganiseerd.

Deze bijeenkomsten worden ook door een vast groepje bewoners van het opvangschip bezocht.

Mooi om elkaar zo vanuit verschillende culturen te ontmoeten rondom Gods Woord.

Daarnaast organiseren we om de week op maandag een sportavond in de gymzaal aan de P.C. Hoofdstraat in Ridderkerk. Samen met de bewoners spelen we o.a. volleybal en basketbal.

Voor de bewoners is het fijn om even van het schip te zijn en te ontspannen door het sporten.

We merken dat het erg door hen wordt gewaardeerd!

Wilt u/jij een keer mee doen met sporten? Van harte welkom!

Een mooie manier om in contact te komen met vluchtelingen.

Wilt u een keer mee op bezoek naar het opvangschip of een keer meesporten op maandagavond? Laat het ons weten!

Voor meer info kunt u mailen naar werkgroepvluchtelingen@outlook.com of bellen naar 06-11839821.