Samenredzaam Ridderkerk

8 maart 2022: het IDB is één van de ondertekenaars van het plan SAMENREDZAAM RIDDERKERK

Zolang mogelijk in je eigen vertrouwde omgeving kunnen blijven wonen. Naar elkaar omkijken is een basisvoorwaarde. Hoe doe je dat en welke organisaties geven daaraan hun medewerking? Dinsdag, 8 maart zetten wethouders Marco Oosterwijk (Wonen) en Laurens Franzen (Zorg) hun handtekening onder dit statement. Ook Pameijer, De Overburen, Salem, Facet Ridderkerk, Wooncompas, Dagelijks Leven, Aafje, PCOB, Fidesta (De Neshoeve), Interkerkelijk Diaconaal Beraad, Samen in Ridderkerk, Van Trotsenburg, Riederborgh en Hof van Ridderkerk ondertekenden het.

Samen zien ze het als hun gezamenlijke verantwoordelijk inwoners hierbij te helpen.  Dat het geen eenvoudige opgaaf waaraan ze zich verbinden werd al snel duidelijk toen er vragen op tafel kwamen als is er in Ridderkerk, voldoende aantrekkelijk en divers woningaanbod? Hoe zie je naar elkaar om? Voorkomen is beter dan genezen, is er voldoende zorg en begeleiding en hoe vul je het samen verantwoordelijk willen zijn in?